Van het hoge Noorden naar de Parel van de Indische Oceaan

04/10/15 - 02:00 - Dubai Airport:

Daar zit ik dan; te wachten op mijn vlucht naar Sri Lanka in Dubai. Een droom die uitkomt want ja ik wilde al aardig lang een keer naar Dubai vliegen. Nu maar voor 2 uurtjes, maar op de terugweg maak ik het helemaal goed met een driedaagse stopover!

Het was toch wel even spannend vanmorgen toen ik opstond en we onderweg waren naar Hamburg Airport, maar eenmaal in het vliegtuig van Hamburg naar Dubai waren de zenuwen als nel weg. Gelukkig hou ik van vliegen (en Emirates heeft mijn hoge verwachtingen zeker waar gemaakt toen ik ontdekte dat er WiFi aan boord was!)

Ik stap zo in het volgende vliegtuig dat mij naar mijn eerste bestemming moet brengen. Hopelijk kan ik wat slapen aangezien ik morgen in de ochtend land en dus nog een hele dag voor de boeg heb. Op hoop van zegen...

04/10/15 - 10:00 - Colombo Airport

Veilig en wel geland en zelf nog wat geslapen in het vliegtuig. Zodra ik uit het vliegtuig stapte kwam het warme klimaat van Sri Lanka me al tegemoet; wat een warmte. Na met wat moeite de douane weten te passeren werd ik opgewacht in de aankomsthal. Er komen meer vrijwilligers met verschillende vluchten aan dus dat is nog even wachten. Als iedereen er is worden we met z'n allen naar Kandy gebracht, mijn thuisbasis voor de komende 4 weken.

04/10/15 - 20:00 - 'The Green House' Kandy

Aan het einde van de ochtend waren alle vrijwilligers geland en zijn we vertrokken richting Kandy. Wat een beleving en eerste ontmoeting met het Sri Lankaanse leven. Ten eerste rijdt men hier links in plaats van rechts. Verder loopt, fietst en rijdt alles en iedereen op dezelfde weg; complete chaos. En ten slotte zijn inhalen en toeteren zeer populair. Na een enerverende rit van zo'n 3 uur met een lunch onderweg kwamen we eindelijk aan bij 'The Green House'. Hier ontmoetten we de andere vrijwilligers die er al langer zijn en na mijn eerste echte Sri Lankaanse avondmaal ben ik uitgeput en wel in slaap gevallen...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active