Week 9 - Thailand: Cycle Tour

Week 9 stond geheel in het teken van fietsen, echt weer iets Nederlands hahah. Ik was deze week dus de enige vrijwilliger die de fietstour deed dus ik had eindelijk wat tijd voor mezelf na 8 weken onder de mensen te komen.

Maandagochtend vertrok ik na het ontbijt met de coördinator richting Wang Nam Khiao; een rit van zo'n 5 uur. Op de helft hadden we even pauze bij Namtok Chet Sao Noi National Park waar 7 watervallen waren. Hier hebben ik ook even kunnen lunchen voordat we weer verder gingen. Rond 14 uur kwamen we aan in Wang Nam Khiao bij het Greenway Forest View Resort. Prachtige locatie in de heuvels met een spectaculair uitzicht! Ik kreeg mijn eigen kamer mét een tweepersoonsbed; heerlijk om voor het eerst even op mezelf te zijn én in het bed te passen! Voor het avondeten hebben we een tempel en een schitterend klooster bezocht. Daarna was het tijd voor mijn eerste eenzame avondmaal. Één groot voordeel: al het eten voor mezelf! Na een smakelijke maaltijd vertrokken we naar een nabijgelegen viewpoint om de zonsondergang te zien. Op de terugweg nog even bizons gespot in het naastgelegen reservaat. Eenmaal terug had ik de avond voor mezelf en heb ik serie gekeken.

Dinsdag begon met een douche en een ontbijt om daarna rond half 9 te vertrekken met de pick-up en mijn mountainbike achterin. We hebben eerst het environment project bezocht in de jungle. Vanaf hier begon ik met fietsen. Voordat ik op de fiets kon stappen werd ik door een vriendelijke monnik uitgenodigd om het klooster te bekijken en ik kreeg daarna zelfs een cadeau! Vervolgens dus op de fiets richting een ander viewpoint op een klif. Wang Nam Khiao ligt tussen de heuvels en naast Khao Yai National Park dus de omgeving is prachrig! Vanaf de klif had ik dus een prachrig uitzicht van de omgeving. Na de klif zouden we naar een waterval gaan maar deze bleek droog te staan door het warme weer. Niet echt de moeite waard dus om te bezoeken en daarom zijn we naar een wijngaard gegaan. Erg chique en behoorlijk prijzig maat wel weer een prachtige natuur. Daarna was het tijd voor de lunch en ik heb weer een van m'n favoriete gerechten gegeten: fried rice with chicken. Na de lunch zijn we even terug naar het resort gegaan voor een pauze om aan het eind van de middag de lokale markt te bezoeken. De mevrouw van het resort deed hier de nodige boodschappen en ik keek zelf rustig rond (en werd zelf ook veel bekeken aangezien ik de enige toerist was). De avond was weer relaxen op mijn kamer en serie kijken.

Donderdag mocht ik wat langer slapen aangezien we pas om 9 uur vertrokken. Na een heerlijk ontbijt (nogsteeds dol op het Thaise eten en ik word echt verwend door de mevrouw van het resort!) vertrokken we met de pick-up richting een lokale kwekerij waar ik de lokale groete en fruit kon zien. Vanaf hier ben ik richting een dam gefietst met onderweg een super uitzicht op het nationale park. Er worden veel aarbeien gekweekt in de omgeving dus overal langs de weg zien je aardbeienkraampjes. Vervolgens stond er een Thaise massage op het programma. Ik keek echter raar op toen we bij een ziekenhuis aankwamen. Er kwast een klein gebouwtje achter het ziekenhuis waar ik mijn massage kreeg maar eerst moest er een heel formulier ingevuld worden met lengte, gewicht en bloeddruk. Niet echt wat ik verwacht had maar de massage was heerlijk! Na de massage hebben we geluncht en heb ik nog een stuk gefietst. Het leuke aan het fietsen vind ik het feit dat je je meer verbonden voelt met het land en de omgeving doordat je de tijd hebt om te stoppen waar je wilt en rond te kijken. Aan het eind van de middag waren we weer terug en kon ik nog even uitrusten voor het avondeten. Ik was steeds de enigste gast in het resort en alle ongebruikte kamers waren gewoon open. Aangezien mijn kamer geen warm water had kon ik het niet laten om lekker warm te douchen in een andere kamer (oeps). 'S avonds weer serie gekeken en begonnen met plannen voor mijn 3-daagse trip naar Dubai.

En toen was het donderdag 3 december 2015 en dat betekende exact 2 maanden onderweg! We vertrokken weer om 9 uur dus ik kon rustig ontbijten. Na een stukje met de pick-up en het laaste deel gefietst te hebben kwamen we aan bij een natuurlijke waterbron. Het was hier totaal niet toeristisch dus ik kon rustig even zwemmen in het heldere water. Lekker verfrissend na het fietsen! Vervolgens zijn we verder gegaan naar Palio, een shopping street geheel in het teken van Italië. Het was een soort klein Italië met allemaal kleine winkeltjes. Daarna was het alweer tijd voor de lunch en aangezien het na de lunch begon te regenen zijn we even terug naar het resort gegaan voor een pauze. Aan het eind van de middag was het weer droog en kon ik nog een stuk fietsen. Na het avondeten zijn we weer naar het viewpoint gegaan voor de zonsondergang. Helaas waren er vandaag geen bizons om te spotten. Eenmaal terug heb ik m'n spullen alvast ingepakt voor vrijdag.

Vrijdag begon om 05:00 met een douche en de mevrouw van het resort was speciaal opgestaan om nog wat te eten te maken; ontzettend lief! Na het ontbijt vertrokken we om 6 uur voor een lange trip naar Bangkok. Na een trip van 5 uur waren we eindelijk in Bangkok centrum maar we konden nergens parkeren. Eenmaal een plek gevonden te hebben is de coördinator naar het hotel gegaan om Emma (Nederlands meisje dat de dag meedeed met de fietstour in Bangkok) op te halen. Ik kon dus nog niet inchecken in het hotel maar moest met al m'n bagage naar de fietstour. Om 13 uur kwamen we eindelijk bij de organisatie aan die de fietstour in Bangkok regelt. We moesten gelijk vertrekken zonder te lunchen en de coördinator bleek terug te gaan naar Singburi. De coördinator was nogal jong en chaotisch en communiceerde vrij weinig. Samen met Emma en een Duitse koppel 4 uur door Bangkok gefietst met een gids. Erg leuk want we gingen niet naar de toeristische plekken maar juist naar de plekken waar je als toerist nooit zou komen! Rond 17 uur waren we weer terug bij de organisatie en de gids was ontzettend behulpzaam met het regelen van een taxi naar het hotel (want ja de coördinator had me als het ware aan mijn lot overgelaten). Het was spitsuur dus een taxi vinden was vrij lastig en de rit naar het centrum duurde uiteindelijk 1.5 uur.... Eindelijk bij het hotel aangekomen ging het inchecken niet helemaal soepel maar gelukkig kregen ik mijn kamer en kon ik eindelijk douchen. Rond half negen kon ik eindelijk de anderen gaan meeten die vanuit Singburi voor het weekend naar Bangkok gekomen waren. Met z'n allen gezellig wat gedronken in Khao San Road; de gekste straat van Bangkok, en daarna naar een club gegaan voor een klein feestje! Na een vermakelijke nacht voldaan m'n bed ingedoken.

Na een korte maar goede nacht samen met Emma ontbeten. Emma vetrokken vandaag naar Australië maar haar kamer was voor 2 nachten geboekt. Dat kwam even mooi uit voor mij want ik moest nog ergens overnachten dus ik kon zo haar kamer overnemen. Aan het eind van de ochtend ben ik met mijn Singburi-vrienden naar de populaire Chatuchak Weekend Market gegaan. Een ontzettend grote en drukke maar erg sfeervolle markt met duizenden kraampjes. Aan het eind van de middag weer terug richting onze hotels. Even klaargemaakt voor de avond en daarna weer de anderen opgezocht om samen te dineren. Erg leuk restaurant in Khao San Road gevonden waar we op een balkon konden dineren. Het was 5 december en dat is de verjaardag van de Thaise koning. Dit werd gevierd met het volkslied en kaarsjes en daarna vuurwerk. Na het avondeten weer het nachtleven opgezocht en weer een gezellige nacht gehad.

Zondag rustig uitgeslapen en ontbeten om daarna uit te checken en de anderen op te zoeken. Rond 11 met de taxi richting het busstation gegaan waar we om 12 uur de coördinator zouden ontmoeten voor onze strandweek in Hua Hin. Took de coördinator was een beetje later maar eenmaal daar zijn we naar een busje gegaan dat ons naar Hua Hin heeft gebracht. Rond 16 uur vanmiddag kwamen we aan bij onze accomodatie en konden we voor het eerst de tenten bewonderen. Ja we slapen hier dus in tenten maar niet zomaar tenten; luxe ingerichte tenten met een badkamer aan de achterkant! Na het avondeten even de omgeving verkend en nu dus de avond gebruiken voor mijn blog. Ben benieuwd naar komende week en tevens ook mijn laatste week!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active