Week 10 - Thailand: Beachweek

En toen zat mijn laatste week in Thailand er alweer op en tevens mijn laatste week in Azië! Voor mijn laatste week heb ik me verplaatst naar het strand van Hua Hin voor een combinatieweek van vrijwilligerswerk en relaxen op het strand.

Maandagochtend werd ik rond 8 uur wakker na mijn eerste nacht in de tent. Ontzettend goed geslapen in de comfortabele tent en rond half 9 stond het ontbijt klaar: pannenkoeken! Super start van de week hahah. We vertrokken rond half 10 voor het ochtendprogramma en bezochten eerste de Wat Huay Mongkol Temple. Het was een nationale vakantiedag dus het was aardig druk overal. Na de tempel vetrokken we naar de Plearn Wang Market. Deze markt had iets weg van een attractiepark maar was wel erg sfeervol. Rond 12 uur was het tijd voor het strand en vandaag stond Hua Hin Beach op het programma. Eenmaal daar hebben we eerst even geluncht (je merkt direct dat het allemaal wel duurder is aan het strand). Na de lunch voor het eerst het strand gezien in Thailand en dat viel helaas nogal tegen. Mijn verwachtingen waren hoger en de stranden in Sri Lanka waren stukken mooier. Toch een gezellig plekje gevonden en onszelf de rest van de middag vermaakt. De kwallen en de rotsen in de zee maakten het zwemmen niet echt gemakkelijk dus we hebben vooral op het strand gelegen. Om 4 uur met de pick-up terug richting onze accomodatie en voor het eten nog even snel mijn was bij de laundry afgegeven. Na een smakelijke avondmaal mijn was opgehaald en daarna vertrokken richting de night market in Hua Hin. Een erg gezellige en drukke markt vol met leuke kraampjes. De avond afgesloten met een lekkere coconut icecream.

Dinsdag na het ontbijt vertrokken we weer om half 10 voor een bezoek aan het dog center van Hua Hin. Deze opvang is opgericht doorbrengen Thaise koning en er zitten momenteel 1200 honden. Er zijn veel zwerfhonden in Thailand en in deze opvang proberen ze de straathonden te helpen. Vervolgens bezochten we een Art Village vol met Thaise kunst. Het was nogal een doolhof van studio's maar er zaten spectaculaire schilderijen tussen. Na deze portie kunst was het weer tijd voor het strand. We zouden naar Khao Takiab Beach gaan, maar eenmaal daar viel het strand weer tegen dus hebben we het strand verruild voor Sai Nai Beach (gelukkig is Took de coördinator flexibel!). Dit strand was stukken beter en eenmaal daar hebben we eerst even geluncht en een stuk gewandeld. De rest van de middag hebben we genoten van het strand en de zee (geen kwallen en geen rusten dus stukken fijner!). Rond half 6 waren we weer terug en het avondeten stond al klaar. Na het eten onder de douche gesprongen om eindelijk al het zand weg te spoelen. 'S avonds zijn we met de taxi richting Hua Hin gegaan voor de tatoeage van Ashleigh. Daarna nog even de markt bezocht om vervolgens te taxi terug naar huis te nemen.

Woensdagochtend begon actief met het schoonmaken van een tempel. Hier hebben we met z'n allen het terrein opgeknapt. Vervolgens hebben we Khao Tao Temple bezocht om daarna weer richting Sai Nai Beach te gaan. Hier hebben we eerst weer geluncht om daarna richting Sanae Beach Club. Voor een acceptabel bedrag konden we gebruikt maken van het zwembad van het hotel en kregen we een ligbed met handdoek! Na een comfortabele middag bij het zwembad waren we voor het avondeten weer terug. Het Thaise eten bevalt me ook hier weer erg goed! Na het avondeten bezochten we 's avonds weer de night market. Met de nodige souvenirs zijn we weer richting de accommodatie gegaan.

Donderdag bezochten we na het ontbijt als eerst Pran Buri Forest Park. Hier hebben we de Mangrove Nature Trail gelopen om vervolgens het naastgelegen strand schoon te maken. Het energielevel lag nogal bij iedereen door de warmte maar het strand was uiteindelijk een stuk schoner! Na onze schoonmaakwerkzaamheden reden we richting Sea-Pine Beach. Hier hebben we eerst een smakelijke lunch gegeten om daarna strandstoelen te huren voor op het strand. De zee was erg kalm hier dus we konden lekker dobberen in de zee. Het was vrij druk op het strand en zo belanden we vanuit het niets in een watergevecht met een groep Thaise kinderen! Na een vermakelijke middag waren we voor het avondeten weer thuis. Na het eten snel even gedouchet om al het zand weer kwijt te raken. 'S avonds rustig aan gedaan en alvast de bus richting het vliegveld geboekt.

En toen was het eindelijk vrijdag; de dag waar ik al de hele week naar uit keek. Vandaag was een vrije dag en we hadden bedacht om naar het waterpark in Hua Hin te gaan. Rond 10 uur vertrokken we richting Vana Nava Water Jungle. Eenmaal binnen snel omgekleed en de eerste de beste glijbaan genomen! Het waterpark was niet erg groot maar wel ontzettend nieuw en vmmet genoeg leuke glijbanen. De meeste glijbanen waren met banden dus dat maakte het extra leuk! De meest spectaculaire glijbaan was toch wel The Loop. In deze glijbaan sta je in een capsule em waar vervolgens de grond onder je verdwijnt zodat je een vrije val maakt en vervolgens in een loop gaat! Het park had een handig systeem met armbandjes die je op kon laden met geld zodat je niet steeds geld bij je hoefde te hebben om te betalen. Het park was open tot 21 uur dus rond 18 was het donker en gingen alle lichten aan. Ontzettend sfeervol en het beste was nogwel het feit dat er bijna niemand in het park was dus totaal geen wachttijd! We hebben ons dus zeker vermaakt en we sloten de dag af met een drankje in de bar midden in het zwembad! Taxi naar huis genomen en vermoeid in bed gedoken.

En zo was het zatersag; tijd om te vertrekken. Ik heb rustig ontbeten en daarna mijn spullen bij elkaar gezocht en alles ingepakt. Ellen en ik hebben een bus geboekt die rechtstreeks van Hua Hin naar het vliegveld gaat; wel zo makkelijk. Rond 2 uur afscheid genomen van iedereen en met de taxi richting het busstation in Hua Hin gegaan. Hier onze bagage afgegeven bij de bus en daarna snel nog even war gegeten. Rond 16 uur de bus ingestapt en wat een luxe bus zeg! Beenruimte, brede stoelen, ruim verstelbare rugleuning en ga zo maar door! Na een zeer comfortabel busrit optijd gearriveerd op het vliegveld. Ik kon nog niet inchecken dus eerst nog even met Ellen een avondmaal geregeld. Daarna kon ik m'n backpack inchecken en heb ik afscheid genomen van Ellen. De douane ging verrassend snel en zo zat ik mooi optijd bij de gate. Inmiddels zit ik dus in het vliegtuig onderweg naar Dubai. Ja technologie ze hebben nu ook al Wi-Fi aan boord van het vliegtuig. Ik zal morgenvroeg landen in Dubai en daar 3 dagen de toerist uithangen!

Alvast welterusten vanuit het vliegtuig en tot in Dubai!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active