Van de Parel van de Indische Oceaan naar het land van de Glimlach

14/11/15 - 22:00 - Singapore Airport:

En toen had ik Sri Lanka officieel achter me gelaten voor mijn volgende bestemming: Thailand! Ik zit inmiddels te wachten om mijn vlucht naar Thailand in Singapore na een super fijne vlucht vanuit Sri Lanka. Het vliegtuig was behoorlijk leeg dus ik had de hele rij van 3 stoelen voor mezelf (beenruimte voor die lange stelten van mij!). Na de nieuwe Mission Impossible film te hebben gekeken en lekker te hebben gegeten was het alweer tijd voor de landing.

Op Singapore Airport moest ik eerst nog even mijn nieuwe boardingpass regelen voordat ik naar de gate kon. Mijn vliegtuig richting Bangkok vertrekt over ruim een uur en het is een vlucht met Jetstar Asia (lowbudget partner van Emirates). Op hoop van zegen dat dit een beetje aangenaam wordt (geen beenruimte? geen eten?)

15/11/15 - 02:00 - Bangkok Airport

Veilig geland in Thailand en zelfs een behoorlijk aangename vlucht gehad! Doordat ik via Emirates mijn vlucht geboekt had werd ik als een soort business class behandeld (stoel naast mij vrij, dekentje, goody bagage en zelfs een maaltijd!). Op het vliegveld moest ik behoorlijk lang wachten bij de douane ondanks dat het midden in de nacht was. Na mijn paspoortstempel te hebben ontvangen, kon ik eindelijk richting de bagageband (die natuurlijk compleet aan de andere kant was van waar ik de douane gepasseerd had...). Eenmaal bij de bagageband gaf het 'Last bag' aan voor mijn vlucht en mijn backpack zat niet tussen de tassen die nog op de band lagen (paniek!). Wat bleek ze hadden de laatste tassen al van de band gehaald. Met tas en al naar de aankomsthal gegaan en daar na de airportcoördinator gezocht. Gelukkig vond ik mijn naam snel en de mevrouw vertelde me dat ik naar een hotel zou gaan aangezien het midden in de nacht was. Vermoeid heb ik me naar het hotel laten rijden zonder te weten wat er meer zou gebeuren. Bij het hotel ingecheckt en snel in bed gedoken.

15/11/15 - 18:00 - 'The Twin House' Singburi

De volgende morgen rond 9 uur wakker en maar ontbeten en een douche genomen om daarna m'n spullen in te pakken (nog steeds geen idee of ik opgehaalde worden of wat). Het hotel vertelde me dat ik opgehaald zou worden ok terug te gaan naar het vliegveld. Hier ging ik weer op zoek naar de coördinator en ontmoette ik een andere vrijwilliger die in de morgen was aangekomen. Samen hebben we op nog een andere vrijwilliger gewacht en zijn daarna vertrokken met de metro. Vervolgens zijn we met een taxi richting het busstation gegaan en daar de bus richting Singburi genomen. Na een busrit van zo'n 3 uur arriveerden we in Singburi en daarna werden we door Phil, de main coördinator, opgehaald en richting het Twin House gebracht. Eerste indruk van het vrijwilligershuis: groot, veel mensen, compleet anders dan in Sri Lanka, maar we zullen er weer het beste van gaan maken!

Reacties

Reacties

doeke

Veel plezier in Thailand en blijf (glim)lachen . . .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active